Тема 1. Алгоритми та їх виконавці (7 годин).
Урок 01. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп'ютерному класі. Об’єкти та події.
Урок 02. Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця. Середовище виконання алгоритму.
Урок 03. Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Алгоритм та програма. Формальне виконання алгоритму.
Урок 04. Форми подання алгоритмів. Базові алгоритмічні структури: структура слідування.
Урок 05. Складання та виконання алгоритмів у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму. Інструктаж з БЖД.
Практична робота 1. "Складання алгоритмів для виконавців у словесній формі і у графічному вигляді. Виконання алгоритмів".
Урок 06. Алгоритми в нашому житті. План виконання завдання. Планування в нашому житті.
Урок 07. Практична робота №2 "Складання алгоритмів опрацювання подій з використання структури слідування та виконання їх у визначеному навчальному середовищі виконання
алгоритмів".
Урок 02. Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця. Середовище виконання алгоритму.
Урок 03. Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Алгоритм та програма. Формальне виконання алгоритму.
Урок 04. Форми подання алгоритмів. Базові алгоритмічні структури: структура слідування.
Урок 05. Складання та виконання алгоритмів у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму. Інструктаж з БЖД.
Практична робота 1. "Складання алгоритмів для виконавців у словесній формі і у графічному вигляді. Виконання алгоритмів".
Урок 06. Алгоритми в нашому житті. План виконання завдання. Планування в нашому житті.
Урок 07. Практична робота №2 "Складання алгоритмів опрацювання подій з використання структури слідування та виконання їх у визначеному навчальному середовищі виконання
алгоритмів".
Тема 2. Поняття операційної системи (6 годин).
Урок 08. Поняття операційної системи, її призначення Графічний інтерфейс операційної системи.
Урок 09. Поняття файлової системи. Об'єкти файлової системи. Властивості об'єктів файлової системи: ім'я об'єкта, шлях до об'єкта, повне ім'я об'єкта, розширення імені. Поняття типу файлу.
Урок 10. Операції над об'єктами файлової системи: створення, виділення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення об'єктів. Операції над групами об'єктів: виділення, копіювання, переміщення. Відновлення вилучених об'єктів операційної системи.
Урок 11. Практична робота №3: "Операції над об'єктами та групами об'єктів файлової системи.".
Урок 12. Пошук об'єктів файлової системи.
Урок 13. Практична робота №4: "Пошук об'єктів файлової системи".
Урок 09. Поняття файлової системи. Об'єкти файлової системи. Властивості об'єктів файлової системи: ім'я об'єкта, шлях до об'єкта, повне ім'я об'єкта, розширення імені. Поняття типу файлу.
Урок 10. Операції над об'єктами файлової системи: створення, виділення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення об'єктів. Операції над групами об'єктів: виділення, копіювання, переміщення. Відновлення вилучених об'єктів операційної системи.
Урок 11. Практична робота №3: "Операції над об'єктами та групами об'єктів файлової системи.".
Урок 12. Пошук об'єктів файлової системи.
Урок 13. Практична робота №4: "Пошук об'єктів файлової системи".
Тема 3. Мультимедіа (4 годин).
Урок 14. Поняття про мультимедіа. Об'єкти мультимедіа: текст, зображення, аудіо та відео. Галузі використання мультимедіа. Пристрої введення-виведення об'єктів мультимедіа. Копіювання об'єктів мультимедіа з цифрових камер і мобільних пристроїв на комп'ютер. Мультимедійні програвачі, їх призначення і функціональні можливості.
Урок 15. Практична робота №5: "Копіювання об'єктів мультимедіа на комп'ютер. Робота з мультимедійними програвачами".
Урок 16. Засоби перегляду зображень, їх призначення і функції. Змінення значень властивостей графічних зображень: розмір, колір. Основні операції над зображеннями: обтинання, обертання.
Урок 17. Практична робота №6: "Перегляд зображень та змінення значень їх властивостей".
Урок 15. Практична робота №5: "Копіювання об'єктів мультимедіа на комп'ютер. Робота з мультимедійними програвачами".
Урок 16. Засоби перегляду зображень, їх призначення і функції. Змінення значень властивостей графічних зображень: розмір, колір. Основні операції над зображеннями: обтинання, обертання.
Урок 17. Практична робота №6: "Перегляд зображень та змінення значень їх властивостей".
Тема 4. Текстовий процесор (8 годин)
Урок 18. Поняття текстового документа, його об'єктів. Текстовий процесор, його призначення. Відкривання і збереження текстового документа. Режими роботи в середовищі текстового процесора.
Урок 19. Середовище текстового процесора. Введення тексту. Перевірка правопису. Виправляння помилок.
Урок 20. Алгоритм опрацювання текстового документа. Редагування тексту. Виділення фрагментів тексту. Робота з фрагментом тексту: копіювання, переміщення, вилучення та вставляння. Пошук та заміна фрагментів в тексті.
Урок 21. Форматування символів та абзаців: шрифт, розмір, накреслення, колір, вирівнювання, встановлення відступів абзаца, міжрядкового інтервалу.
Урок 22. Нумерування сторінок. Попередній перегляд, друк. Довідкова система текстового процесора. Поняття ключового слова. Пошук потрібних відомостей.
Урок 23. Практична робота №7: "Редагування та форматування текстового документа".
Урок 24. Вставляння графічних об'єктів у текстовий документ. Вставляння організаційних діаграм.
Урок 25. Практична робота №8: "Вставляння графічних об'єктів та організаційних діаграм у текстовий документ".
Урок 19. Середовище текстового процесора. Введення тексту. Перевірка правопису. Виправляння помилок.
Урок 20. Алгоритм опрацювання текстового документа. Редагування тексту. Виділення фрагментів тексту. Робота з фрагментом тексту: копіювання, переміщення, вилучення та вставляння. Пошук та заміна фрагментів в тексті.
Урок 21. Форматування символів та абзаців: шрифт, розмір, накреслення, колір, вирівнювання, встановлення відступів абзаца, міжрядкового інтервалу.
Урок 22. Нумерування сторінок. Попередній перегляд, друк. Довідкова система текстового процесора. Поняття ключового слова. Пошук потрібних відомостей.
Урок 23. Практична робота №7: "Редагування та форматування текстового документа".
Урок 24. Вставляння графічних об'єктів у текстовий документ. Вставляння організаційних діаграм.
Урок 25. Практична робота №8: "Вставляння графічних об'єктів та організаційних діаграм у текстовий документ".
Тема 5. Комп'ютерні мережі (10 годин)
Урок 26. Комп'ютерні мережі та їх призначення. Поняття про мережну взаємодію. Типи комп'ютерних мереж.
Урок 27. Поняття користувача й сеансу користувача; вхід у локальну мережу. Локальна мережа навчального закладу. Робота з мережними папками.
Урок 28. Поняття про глобальну мережу Інтернет. Основні служби Інтернету. Поняття Всесвітнього павутиння. Поняття веб-сайту, веб-сторінки, її адреси. Гіперпосилання.
Урок 29. Робота з веб-браузером. Використання, створення та редагування списку сайтів, обраних для швидкого доступу. Збереження зображень, веб-сторінок та їх фрагментів. Авторське право та Інтернет.
Урок 30. Алгоритм організації пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті. Простий пошук. Аналіз інформаційних матеріалів (повідомлень), знайдених в Інтернеті. Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень).
Урок 31. Практична робота №9: "Пошук інформаційних матеріалів в Інтернеті за вказаною темою. Створення списку сайтів, обраних для швидкого перегляду".
Урок 32. Інтернет-енциклопедії, словники та онлайн-перекладачі.
Урок 33. Практична робота №10: "Робота з інтернет-енциклопедіями, словниками та онлайн перекладачами". Підсумковий узагальнювальний урок з теми "Комп'ютерні мережі".
Урок 34. Повторення, систематизація та узагальнення матеріалу, вивченого в 6 класі.
Урок 35. Підсумковий узагальнювальний урок за рік.
Урок 27. Поняття користувача й сеансу користувача; вхід у локальну мережу. Локальна мережа навчального закладу. Робота з мережними папками.
Урок 28. Поняття про глобальну мережу Інтернет. Основні служби Інтернету. Поняття Всесвітнього павутиння. Поняття веб-сайту, веб-сторінки, її адреси. Гіперпосилання.
Урок 29. Робота з веб-браузером. Використання, створення та редагування списку сайтів, обраних для швидкого доступу. Збереження зображень, веб-сторінок та їх фрагментів. Авторське право та Інтернет.
Урок 30. Алгоритм організації пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті. Простий пошук. Аналіз інформаційних матеріалів (повідомлень), знайдених в Інтернеті. Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень).
Урок 31. Практична робота №9: "Пошук інформаційних матеріалів в Інтернеті за вказаною темою. Створення списку сайтів, обраних для швидкого перегляду".
Урок 32. Інтернет-енциклопедії, словники та онлайн-перекладачі.
Урок 33. Практична робота №10: "Робота з інтернет-енциклопедіями, словниками та онлайн перекладачами". Підсумковий узагальнювальний урок з теми "Комп'ютерні мережі".
Урок 34. Повторення, систематизація та узагальнення матеріалу, вивченого в 6 класі.
Урок 35. Підсумковий узагальнювальний урок за рік.
Розділ 1. Електронне листування (4 години).
Урок 01. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Електронна адреса поштової скриньки. Створення електронної скриньки. Надсилання та отримання повідомлень.
Урок 02. Вкладання файлів. Перенаправлення повідомлень. Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою.
Урок 03. Використання адресної книжки та списків розсилання. Операції над папками та листами.
Урок 04. Практична робота № 1. "Електронне листування з використанням веб-інтерфейсу. Вкладені файли".
Урок 02. Вкладання файлів. Перенаправлення повідомлень. Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою.
Урок 03. Використання адресної книжки та списків розсилання. Операції над папками та листами.
Урок 04. Практична робота № 1. "Електронне листування з використанням веб-інтерфейсу. Вкладені файли".
Розділ 2. Моделювання (3 години).
Урок 05. Поняття моделі. Поняття предметної галузі. Типи моделей. Форми подання інформаційної моделі: опис, таблиця, формули, схеми та ін.
Урок 06. Етапи побудови інформаційної моделі. Побудова інформаційних моделей.
Урок 07. Практична робота № 2. "Побудова інформаційних моделей в різних програмних середовищах".
Урок 06. Етапи побудови інформаційної моделі. Побудова інформаційних моделей.
Урок 07. Практична робота № 2. "Побудова інформаційних моделей в різних програмних середовищах".
Розділ 3. Алгоритми з повторенням і розгалуженням (9 годин).
Урок 08. Алгоритми з повторенням. Базова алгоритмічна структура повторення. Складання та виконання алгоритмів з повторенням у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів.
Урок 09. Практична робота №3: "Складання та виконання алгоритмів з повторенням у середовищі Scratch".
Урок 10. Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Умовне висловлювання "Якщо – то".
Урок 11. Алгоритми з розгалуженням. Базова алгоритмічна структура розгалуження. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Scratch.
Урок 12. Практична робота №4: "Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Scratch".
Урок 13. Цикли з передумовою.
Урок 14. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch.
Урок 15. Практична робота №5: "Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch".
Урок 16. Контрольна робота з теми "Алгоритми з повторенням і розгалуженням".
Урок 09. Практична робота №3: "Складання та виконання алгоритмів з повторенням у середовищі Scratch".
Урок 10. Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання. Умовне висловлювання "Якщо – то".
Урок 11. Алгоритми з розгалуженням. Базова алгоритмічна структура розгалуження. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Scratch.
Урок 12. Практична робота №4: "Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Scratch".
Урок 13. Цикли з передумовою.
Урок 14. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch.
Урок 15. Практична робота №5: "Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch".
Урок 16. Контрольна робота з теми "Алгоритми з повторенням і розгалуженням".
Розділ 4. Табличний процесор (10 годин).
Урок 17. Таблиці, електронні таблиці. Табличний процесор, його призначення. Об‘єкти електронної таблиці, їх властивості. Відкривання, перегляд і збереження електронної книги. Способи навігації на аркуші і в книжці табличного процесора. Адресація в середовищі табличного процесора. Іменовані комірки і діапазони. Типи даних: число, текст, формула.
Урок 18. Уведення даних до комірок: текст, число. Редагування даних таблиці. Копіювання, переміщення й вилучення даних. Автозаповнення.
Урок 19. Формати даних: числовий, текстовий, формат дати. Форматування даних, клітинок і діапазонів комірок.
Урок 20. Практична робота №6: "Уведення, редагування та форматування даних у середовищі табличного процесора".
Урок 21. Правила запису формул у табличному процесорі. Копіювання і переміщення формул. Поняття про модифікацію формул при копіюванні.
Урок 22. Використання вбудованих функцій: сума, середнє значення, min, max.
Урок 23. Практична робота №7: "Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій".
Урок 24. Стовпчасті та секторні діаграми, їх об’єкти і властивості. Створення та форматування стовпчастих і секторних діаграм у середовищі табличного процесора. Аналіз даних, поданих на діаграмі.
Урок 25. Практична робота №8: "Створення діаграм. Аналіз даних, поданих на діаграмі".
Урок 26. Контрольна робота з теми "Табличний процесор".
Урок 18. Уведення даних до комірок: текст, число. Редагування даних таблиці. Копіювання, переміщення й вилучення даних. Автозаповнення.
Урок 19. Формати даних: числовий, текстовий, формат дати. Форматування даних, клітинок і діапазонів комірок.
Урок 20. Практична робота №6: "Уведення, редагування та форматування даних у середовищі табличного процесора".
Урок 21. Правила запису формул у табличному процесорі. Копіювання і переміщення формул. Поняття про модифікацію формул при копіюванні.
Урок 22. Використання вбудованих функцій: сума, середнє значення, min, max.
Урок 23. Практична робота №7: "Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій".
Урок 24. Стовпчасті та секторні діаграми, їх об’єкти і властивості. Створення та форматування стовпчастих і секторних діаграм у середовищі табличного процесора. Аналіз даних, поданих на діаграмі.
Урок 25. Практична робота №8: "Створення діаграм. Аналіз даних, поданих на діаграмі".
Урок 26. Контрольна робота з теми "Табличний процесор".
Розділ 5. Розв’язування компетентнісних задач (4 години).
Урок 27. Поняття про розв'язування задач в різних галузях діяльності людини.
Урок 28. Розв’язування компетентнісних задач.
Урок 29. Розв’язування компетентнісних задач.
Урок 30. Розв’язування компетентнісних задач.
Урок 28. Розв’язування компетентнісних задач.
Урок 29. Розв’язування компетентнісних задач.
Урок 30. Розв’язування компетентнісних задач.
Розділ 6. Виконання індивідуальних навчальних проектів, в тому числі з використанням програмних засобів навчального призначення (математика, фізика, хімія, біологія, географія, тощо) (5 годин).
Урок 31. Навчальні проекти. Вибір теми проекту. Аналіз умови задачі. Розробка плану виконання проекту.
Урок 32. Виконання індивідуальних навчальних проектів, в тому числі з використанням програмних засобів навчального призначення (математика, фізика, хімія, біологія, географія, тощо).
Урок 33. Виконання індивідуальних навчальних проектів.
Урок 34. Захист проекту.
Урок 35. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.
Урок 32. Виконання індивідуальних навчальних проектів, в тому числі з використанням програмних засобів навчального призначення (математика, фізика, хімія, біологія, географія, тощо).
Урок 33. Виконання індивідуальних навчальних проектів.
Урок 34. Захист проекту.
Урок 35. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.
Розділ 1. Кодування даних (3 години).
Урок 01. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень.
Урок 02. Кодування символів.
Урок 03. Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Інструктаж з БЖД. Практична робота № 1. "Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних".
Урок 02. Кодування символів.
Урок 03. Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Інструктаж з БЖД. Практична робота № 1. "Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних".
Розділ 2. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера (5 годин).
Урок 04. Архітектура комп’ютера. Процесор, його призначення. Пам'ять комп’ютера. Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої.
Урок 05. Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання.
Урок 06. Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Технічні характеристики складових комп’ютера. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування. Інструктаж з БЖД. Практична робота № 2. "Конфігурація комп’ютера під потребу".
Урок 07. Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення. Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Системне програмне забезпечення. Класифікація та основні функції операційних систем. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення. Проблеми сумісності програмного забезпечення. Службове програмне забезпечення. Форматування носіїв даних.
Урок 08. Архівування даних. Стиснення даних, види стиснення даних. Архіватори. Типи архівів. Операції над архівами. Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. "Архівування та розархівування даних". Контрольна робота №1 з тем: "Кодування даних", "Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера".
Урок 05. Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання.
Урок 06. Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Технічні характеристики складових комп’ютера. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування. Інструктаж з БЖД. Практична робота № 2. "Конфігурація комп’ютера під потребу".
Урок 07. Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення. Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Системне програмне забезпечення. Класифікація та основні функції операційних систем. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення. Проблеми сумісності програмного забезпечення. Службове програмне забезпечення. Форматування носіїв даних.
Урок 08. Архівування даних. Стиснення даних, види стиснення даних. Архіватори. Типи архівів. Операції над архівами. Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. "Архівування та розархівування даних". Контрольна робота №1 з тем: "Кодування даних", "Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера".
Розділ 3. Опрацювання текстових даних (6 годин).
Урок 09. Створення, редагування та форматування символів, колонок, списків в текстовому документі. Недруковані знаки.
Урок 10. Створення, редагування та форматування таблиць в текстовому документі.
Урок 11. Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі.
Урок 12. Створення, редагування та форматування формул в текстовому документі. Інструктаж з БЖД. Практична робота №4: "Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів".
Урок 13. Структура документа. Розділи. Колонтитули. Стильове оформлення абзаців.
Урок 14. Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. Алгоритм опрацювання складного текстового документа. Шаблони документів. Робота з кількома документами. Формати файлів текстових документів. Інструктаж з БЖД. Практична робота №5. "Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків". Контрольна робота №2 з теми: "Опрацювання текстових даних".
Урок 10. Створення, редагування та форматування таблиць в текстовому документі.
Урок 11. Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі.
Урок 12. Створення, редагування та форматування формул в текстовому документі. Інструктаж з БЖД. Практична робота №4: "Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів".
Урок 13. Структура документа. Розділи. Колонтитули. Стильове оформлення абзаців.
Урок 14. Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. Алгоритм опрацювання складного текстового документа. Шаблони документів. Робота з кількома документами. Формати файлів текстових документів. Інструктаж з БЖД. Практична робота №5. "Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків". Контрольна робота №2 з теми: "Опрацювання текстових даних".
Розділ 4. Опрацювання об’єктів мультимедіа (6 годин).
Урок 15. Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів.
Урок 16. Програми для редагування аудіо- та відеоданих. Загальні поняття про відеофільм. Розробка сценарію відеофільму.
Урок 17. Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами.
Урок 18. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. Інструктаж з БЖД. Практична робота №6: "Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду".
Урок 19. Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті.
Урок 20. Практична робота №7. "Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті". Контрольна робота №3 з теми: "Опрацювання об’єктів мультимедіа".
Урок 16. Програми для редагування аудіо- та відеоданих. Загальні поняття про відеофільм. Розробка сценарію відеофільму.
Урок 17. Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами.
Урок 18. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. Інструктаж з БЖД. Практична робота №6: "Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду".
Урок 19. Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті.
Урок 20. Практична робота №7. "Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті". Контрольна робота №3 з теми: "Опрацювання об’єктів мультимедіа".
Розділ 5. Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування (8 годин).
Урок 21. Поняття мови програмування. Складові мови програмування.
Урок 22. Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття форми. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання.
Урок 23. Поняття події, обробника події. Редагування коду обробника події. Використання вікон повідомлень. Запис програми засобами середовища програмування.
Урок 24. Практична робота №8. "Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення".
Урок 25. Елемент керування "кнопка". Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом.
Урок 26. Елемент керування "кнопка". Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.
Урок 27. Елемент керування "напис". Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі.
Урок 28. Інструктаж з БЖД. Практична робота № 9. "Створення програми з кнопками та написами". Контрольна робота №4 з теми: "Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування".
Урок 22. Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття форми. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання.
Урок 23. Поняття події, обробника події. Редагування коду обробника події. Використання вікон повідомлень. Запис програми засобами середовища програмування.
Урок 24. Практична робота №8. "Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення".
Урок 25. Елемент керування "кнопка". Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом.
Урок 26. Елемент керування "кнопка". Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.
Урок 27. Елемент керування "напис". Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі.
Урок 28. Інструктаж з БЖД. Практична робота № 9. "Створення програми з кнопками та написами". Контрольна робота №4 з теми: "Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування".
Розділ 6. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами (21 година).
Урок 29. Поле, його властивості.
Урок 30. Величини (змінні і константи), їхні властивості.
Урок 31. Практична робота №10. "Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування".
Урок 32. Налагодження програм.
Урок 33. Інструктаж з БЖД. Практична робота №11. "Налагодження готової програми".
Урок 34. Величини логічного типу, операції над ними.
Урок 35. Величини логічного типу, операції над ними.
Урок 36. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.
Урок 37. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.
Урок 38. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.
Урок 39. Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.
Урок 40. Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.
Урок 41. Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником.
Урок 42. Цикл з лічильником.
Урок 43. Цикл з передумовою.
Урок 44. Цикл з післяумовою.
Урок 45. Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання.
Урок 46. Інструктаж з БЖД. Практична робота №12. "Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин".
Урок 47. Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування.
Урок 48. Відображення рисунків із зовнішніх файлів.
Урок 49. Інструктаж з БЖД. Практична робота №13. "Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних".
Урок 50. Контрольна робота №5. "Алгоритми роботи з об’єктами та величинами".
Урок 30. Величини (змінні і константи), їхні властивості.
Урок 31. Практична робота №10. "Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування".
Урок 32. Налагодження програм.
Урок 33. Інструктаж з БЖД. Практична робота №11. "Налагодження готової програми".
Урок 34. Величини логічного типу, операції над ними.
Урок 35. Величини логічного типу, операції над ними.
Урок 36. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.
Урок 37. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.
Урок 38. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин.
Урок 39. Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.
Урок 40. Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.
Урок 41. Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником.
Урок 42. Цикл з лічильником.
Урок 43. Цикл з передумовою.
Урок 44. Цикл з післяумовою.
Урок 45. Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання.
Урок 46. Інструктаж з БЖД. Практична робота №12. "Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин".
Урок 47. Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування.
Урок 48. Відображення рисунків із зовнішніх файлів.
Урок 49. Інструктаж з БЖД. Практична робота №13. "Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних".
Урок 50. Контрольна робота №5. "Алгоритми роботи з об’єктами та величинами".
Розділ 7. Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора (10 годин).
Урок 51. Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок.
Урок 52. Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці. Інструктаж з БЖД. Практична робота №14. "Розв'язування задач на обчислення".
Урок 53. Призначення й використання математичних, статистичних функцій табличного процесора.
Урок 54. Призначення й використання логічних функцій табличного процесора.
Урок 55. Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми.
Урок 56. Інструктаж з БЖД. Практична робота №15. "Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Побудова діаграм".
Урок 57. Упорядковування даних у таблицях.
Урок 58. Автоматичні та розширені фільтри.
Урок 59. Проміжні підсумки. Умовне форматування.
Урок 60. Інструктаж з БЖД. Практична робота №16. "Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри". Контрольна робота №6. "Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора".
Урок 52. Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці. Інструктаж з БЖД. Практична робота №14. "Розв'язування задач на обчислення".
Урок 53. Призначення й використання математичних, статистичних функцій табличного процесора.
Урок 54. Призначення й використання логічних функцій табличного процесора.
Урок 55. Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми.
Урок 56. Інструктаж з БЖД. Практична робота №15. "Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Побудова діаграм".
Урок 57. Упорядковування даних у таблицях.
Урок 58. Автоматичні та розширені фільтри.
Урок 59. Проміжні підсумки. Умовне форматування.
Урок 60. Інструктаж з БЖД. Практична робота №16. "Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри". Контрольна робота №6. "Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора".
Розділ 8. Розв'язування компетентнісних задач (5 годин).
Урок 61. Розв'язування компетентнісних задач.
Урок 62. Розв'язування компетентнісних задач.
Урок 63. Розв'язування компетентнісних задач.
Урок 64. Розв'язування компетентнісних задач.
Урок 65. Розв'язування компетентнісних задач.
Урок 62. Розв'язування компетентнісних задач.
Урок 63. Розв'язування компетентнісних задач.
Урок 64. Розв'язування компетентнісних задач.
Урок 65. Розв'язування компетентнісних задач.
Розділ 9. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу "Інформатика" (5 годин).
Урок 66. Вибір теми проекту. Його планування. Добір ресурсів.
Урок 67. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі.
Урок 68. Оформлення матеріалів про виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі.
Урок 69. Захист проекту.
Урок 70. Повторення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр.
Урок 67. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі.
Урок 68. Оформлення матеріалів про виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі.
Урок 69. Захист проекту.
Урок 70. Повторення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр.
Розділ 1. Інформаційні технології у суспільстві (3 години).
Урок 01. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп'ютерному класі. Інформатика як наука та галузь діяльності людини. Основні інформаційні процеси, їх характеристика та моделі. Інформаційні технології. Класифікація інформаційних технологій. Етапи становлення інформаційних технологій. Інформаційні технології в освіті.
Урок 02. Інформаційні системи, їх види. Апаратне та програмне забезпечення інформаційної системи. Поняття інформаційного суспільства. Поняття про інформаційну культуру, інформаційну грамотність, ІКТ-компетентність. Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і право при створенні та використанні інформаційних ресурсів.
Урок 03. Інструктаж з БЖД. Практична робота № 1. "Освітні інформаційні ресурси і системи".
Урок 02. Інформаційні системи, їх види. Апаратне та програмне забезпечення інформаційної системи. Поняття інформаційного суспільства. Поняття про інформаційну культуру, інформаційну грамотність, ІКТ-компетентність. Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і право при створенні та використанні інформаційних ресурсів.
Урок 03. Інструктаж з БЖД. Практична робота № 1. "Освітні інформаційні ресурси і системи".
Розділ 2. Мережеві технології (4 години).
Урок 04. Класифікація комп'ютерних мереж. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Мережеві протоколи. Канали зв'язку, їх види. Мережеві пристрої. Адресація в мережах.
Урок 05. Призначення й структура Інтернету. Передавання даних в мережі Інтернет. Поняття про протоколи передавання даних. Адресація в Інтернеті. Поняття IP-адреси, доменного імені та URL-адреси. Адміністрування доменних імен Інтернету. Способи під'єднання до Інтернету, функції провайдера.
Урок 06. Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси.
Урок 07. Спеціальні інструменти пошуку (добірки посилань, пошукові каталоги, експертні системи). Розширений пошук.
Урок 05. Призначення й структура Інтернету. Передавання даних в мережі Інтернет. Поняття про протоколи передавання даних. Адресація в Інтернеті. Поняття IP-адреси, доменного імені та URL-адреси. Адміністрування доменних імен Інтернету. Способи під'єднання до Інтернету, функції провайдера.
Урок 06. Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси.
Урок 07. Спеціальні інструменти пошуку (добірки посилань, пошукові каталоги, експертні системи). Розширений пошук.
Розділ 3. Комп'ютерні презентації (6 годин).
Урок 08. Етапи розробки презентації. Елементи дизайну презентацій. Вимоги до презентації. Стильове оформлення слайдів презентації. Макети слайдів.
Урок 09. Використання діаграм у презентаціях.
Урок 10. Гіперпосилання і елементи управління в презентаціях. Практична робота №2. "Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями. Елементи керування презентаціями".
Урок 11. Додавання відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу до слайдової презентації.
Урок 12. Елементи анімації. Практична робота №3. "Розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом".
Урок 13. Управління показом презентації. Друк презентації.
Урок 09. Використання діаграм у презентаціях.
Урок 10. Гіперпосилання і елементи управління в презентаціях. Практична робота №2. "Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями. Елементи керування презентаціями".
Урок 11. Додавання відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу до слайдової презентації.
Урок 12. Елементи анімації. Практична робота №3. "Розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом".
Урок 13. Управління показом презентації. Друк презентації.
Розділ 4. Основи інформаційної безпеки (5 годин).
Урок 14. Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп'ютерних системах. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних.
Урок 15. Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними.
Урок 16. Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Захищені сайти. Захист від спаму.
Урок 17. Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних.
Урок 18. Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. "Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера".
Урок 15. Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними.
Урок 16. Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Захищені сайти. Захист від спаму.
Урок 17. Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних.
Урок 18. Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. "Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера".
Розділ 5. Комп'ютерне моделювання (5 годин).
Урок 19. Комп'ютерна модель та її переваги. Види комп'ютерних моделей: розрахункові, графічні, імітаційні та інші моделі. Поняття комп'ютерного експерименту.
Урок 20. Основні етапи комп'ютерного моделювання: постановка задачі та її аналіз, побудова інформаційної моделі, розробка методу й алгоритму дослідження моделі, розробка комп'ютерної моделі, проведення комп'ютерного експерименту.
Урок 21. Практична робота №5. "Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в одному з вивчених програмних середовищ".
Урок 22. Карти знань. Редактори карт знань.
Урок 23. Створення і опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в різних програмних середовищах.
Урок 20. Основні етапи комп'ютерного моделювання: постановка задачі та її аналіз, побудова інформаційної моделі, розробка методу й алгоритму дослідження моделі, розробка комп'ютерної моделі, проведення комп'ютерного експерименту.
Урок 21. Практична робота №5. "Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в одному з вивчених програмних середовищ".
Урок 22. Карти знань. Редактори карт знань.
Урок 23. Створення і опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в різних програмних середовищах.
Розділ 6. Табличні величини та алгоритми їх опрацювання (9 годин).
Урок 24. Табличні величини.
Урок 25. Введення та виведення табличних величин. Елемент керування "багаторядкове текстове поле".
Урок 26. Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам, пошук заданого елемента.
Урок 27. Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням.
Урок 28. Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням.
Урок 29. Практична робота №6. "Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі програмування".
Урок 30. Практична робота №7. "Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування".
Урок 25. Введення та виведення табличних величин. Елемент керування "багаторядкове текстове поле".
Урок 26. Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам, пошук заданого елемента.
Урок 27. Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням.
Урок 28. Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням.
Урок 29. Практична робота №6. "Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі програмування".
Урок 30. Практична робота №7. "Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування".
Немає коментарів:
Дописати коментар